Sokan azért nem mernek elindulni egy vonzó pálya irányában, mert pl. nem jók a matek eredményeik, és eleve reménytelennek tartják. Pedig nem kellene hagyni, hogy a matek eredmények elzárják az utat egy teljesebb élet elől!
Ismerek olyan 40 éves műszaki érdeklődésű apukát, aki diákkorában azért nem tudott elmenni mérnöknek, mert matekból nem volt elég jó. Milyen jól jött volna neki, ha már akkor lett volna olyan segítség matekból, mint pl. a Matek Oázis!
...akár még az utolsó pillanatban, a gimnáziumi felvételi vagy az érettségi évében is.
Volt olyan tanítványunk, aki végig hármas volt középiskolában. Elkezdett tanulni az oktatóprogramunkkal, és nem csak ötösre érettségizett, de annyira megszerette a matekot, hogy elindult emelt szintű érettségi felé. Most már a Műszaki Egyetemen mérnök informatikusnak tanul, pedig korábban erről nem is álmodott volna!
Szakaemberek állítják, hogy azok a kisfiúk és kislányok, akik kisgyerekként szerettek legózni, jó műszaki érzékkel rendelkeznek. Azonban a szülőknek eszükbe se jut műszaki irányba terelni őket, a gyengébb matek eredményeik miatt.
Pedig nem szabadna eltéríteni ezeket a gyerekeket a műszaki iránytól, mert fontos, hogy a saját érdeklődésük irányába tudjanak továbbtanulni. Ráadásul óriási szükség is lenne rájuk a technikai civilizációnkban.
A szülőkre nagy felelősség hárul, mert az iskolára többnyire sajnos nem lehet rábízni, hogy kibontakoztassa a gyerek képességeit. A szülőknek kell megkeresni azokat a lehetőségeket, amikkel a gyerekeket ezeken az akadályokon át tudják segíteni.
Most már online is léteznek ilyen lehetőségek, amikkel akár önállóan is tudnak tanulni. Az az előnye a Matek Oázis oktató programnak, hogy nemcsak nagyon érthetően elmagyarázza a matekot, hanem folyamatosan visszakérdez a gyerekektől. Ha ebbe a rejtvény-fejtősdibe belemennek, a gyerekek megszeretik, mert a figyelmüket is fenntartja, és ráadásul rengeteg sikerélményt gyűjtenek.
Így még az iskolai kudarcokat is sikerül felülírni. Ettől aztán szárnyakat kapnak matekból és nagyon gyorsan tudnak javítani.
A programban haladva az is kiderül, hogy hol vannak olyan elakadásai a gyermeknek, ami miatt nem tud tovább építkezni matematikából.
Ezeket a hiányosság pótló interaktív videókról nagyon gyorsan be tudja pótolni. Ez fontos lépés, mert különben ezek a hiányosságok újra és újra előkerülnek.
Sajnos sok gyereket beskatulyáznak, hogy azért nem megy neki a matek, mert nem ilyen érdeklődésű, pedig könnyen lehet, hogy nem erről van szó! Csak egyszer helyére kellene tenni a dolgokat, és onnan jó lehetne, és csilloghatna a szeme matekórákon.
A Matek Oázis alapítása előtt, mikor iskolában tanítottam, mindig az volt a legnagyobb gondom, hogy szerettem volna mindenkinek segíteni az elakadáaiban, ahol ő éppen nem tudott továbblépni. Azt tapasztaltam, hogy mindenki más miatt akad el, és mindenkit más ponton kellene átsegíteni. Innen jött az ötlet, hogy a számítógép jól használható arra, hogy mindenki a saját tempójában haladjon, és ne maradjon ki egyetlen logikai lépés sem.
A szülőknek azt üzenem, hogy ne nyugodjanak bele, ha gyermekük le van maradva, mert sok frusztrációt okoz nekik az iskolában, rengetegszer fogják rosszul érezni magukat tőle.
Ráadásul, ha matekból megtapasztalják, hogy "jé, ezt meg tudom tanulni, ez megy", akkor ez a megtapasztalás a többi tantárgy tanulásában és a többi probléma megoldásában is segíteni fog nekik: "csak meg kell tanulnom, és működni fog!".
Ilyen lehetőség mellett senkinek nem szabadna hagyni, hogy a matek kudarcok megakadályozzák abban, hogy kibontakoztassa a képességeit, akár humán, akár természettudományos érdeklődésű!
Írásunk a TV2 Életmódi 2023. február 12-i adása alapján készült.
Kattints ide a kisfilmhez:
...és még a kedvét sem rontja el a matek :)