Az angol Sussexi Egyetem kutatói megvizsgálták, hogy milyen hatások játszanak döntő szerepet a gyerek sikeres iskolai matematikatanulásában. Hétezer diákot kérdeztek meg (2020-ban), sokféle hatást vizsgáltak, és a végén meglepő eredményre jutottak.
Az általános iskolásoknál egyetlen egy dolog befolyásolja a gyerek matekhoz való viszonyát: a szülői hatás.
A friss eredmények a kutatókat is meglepték. A szeretetteljes diák-tanár kapcsolat, a tanító jó képességei és tulajdonságai, a pozitív iskolai légkör messze nincsenek olyan pozitív hatással a gyerekekre, mint a szüleik támogató hozzáállása.
A kutatás azt is megmutatta, hogy azok az általános iskolás gyerekek, aki szeretik a matematikát, egy évvel előbbre járnak tudásukban azoknál, akik nem szeretik a tantárgyat akkorra, amikor középiskolások lesznek.
Saját tapasztalataim (diákként, tanárként és szülőként) alapján nem tudom a fentieket teljes mértékben alátámasztani. Sok panaszt hallottam már pl. romboló tanár-diák kapcsolatról. Ugyanakkor sok szép példa van nagy tanáregyéniségek pozitív, életre szóló hatásáról is.
Viszont a kutatás egyértelműen a szülő meghatározó szerepére és a tanári igazságosság fontosságára irányítja rá a figyelmet.
Ha akarod, tudunk neked segíteni, hogy jóban legyen gyermeked a matekkal. Szeretetteljesen, türelmesen magyarázunk a saját otthonotokban. Neked már csak az a dolgod, hogy pozitívan állj gyermeked és a matek mellé :)
...és még a kedvét sem rontja el a matek :)