A matek gondok sajnos manapság már alsóban kezdődnek, sok kisgyerek már 1.-2. osztályban elveszíti a fonalat...
Első osztályban a hozott tudás a gond. Nagyon eltérő tudással érkeznek a gyerkőcök, mert az óvodának sajnos ma nem feladata megtanítani a gyerekeket biztonságosan mozogni a számok világában. (Tisztelet a kivételnek, az ovik egy részében azért erre sor kerül, de sok helyen csak "gondolkodási módszereket" tanítanak, a számokat nem)
Ezért rendszerint a szülőkre hárul a feladat, hogy megtanítsák ovis gyermeküket legalább 20-ig számolni (számlálni). A nulla szerepét is érdemes tisztázni.
Másodikban keres meg bennünket a legtöbb szülő. Akkora az ugrás a követelményekben, és annyira nincs idő a készségek begyakoroltatására, hogy a szorzótáblánál sokan elvéreznek (ráadásul sok helyen az osztással keverve tanulják, ami óriási didaktikai tévedés).
Nem véletlen, hogy pont a 2.-os matekunk az egyik legnépszerűbb oktatóanyagunk.
Szívszorító azt látni egy szülőnek, hogy a másodikos, addig gondtalan és életvidám csemetéje gondterheltté válik, és nem sikerülnek a felmérői :( Pláne, ha félni is kezd a matek óráktól...
Sajnos az iskolában ma nem marad idő az alapok lerakására. Egy halom furfangos logikai kérdéssel, megbonyolított szövegessel, és megtekert feladatokkal bombázzák azokat, akiknek előbb biztonságosan kéne tudni mozogni mondjuk a 100-as számkörben, és ha majd az jól megy, akkor lehet magasabb szintre lépni.
Nem igaz, hogy csak többet kellene gyakorolni! Ha egy gyerkőc fejében nem kerültek megfelelően helyükre a dolgok, a gyakorlással csak a kudarcokat szaporítja! Mi pont abban tudunk segíteni, hogy mindent a helyére teszünk: apró, kis lépésekben, nagyon érthetően, és átgondoltan építjük fel a használható(!) tudást a gyermek fejében. És mindezt folyamatos aktivitással (kérdésekkel, feladatokkal) elmélyítjük.
Nincs olyan, hogy valakinek „ez egyszerűen nem megy”! Nem a képességbeli különbségek miatt akad el valaki és kerül egyre mélyebbre matekból, hanem azért, mert nem volt alkalma megfelelő időben, kellően jól beépíteni a gondolkodásába az adott matekos ismereteket.
Az a szerencse, hogy ahogy múlnak az évek, a gyermekek absztrakciós képessége egyre jobban fejlődik. Így pl. egy 6.-os elmaradást 8.-os fejjel bepótolni szinte gyerekjáték (megfelelő segítséggel)
Egészen 12. osztályig tudunk segíteni a matekos gondok leküzdésében itt, a Matek Oázisban.
A jegyek szinte folyamatosan romló tendenciát mutatnak az évek előrehaladtával, ez részben amiatt van, hogy a matekban minden régebbi hiányosság százszor visszatér, és megbosszulja magát. A szülők, de még sokszor a tanárok sem tudják, hogy az elakadások oka legtöbbször a múltban keresendő. Azt kell helyretenni ahhoz, hogy az aktuális anyagot meg tudja emészteni a gyerkőc. Ezért minden tananyagunkat úgy építjük fel, hogy a hozzá szükséges alapismereteket is átvesszük.
Sőt, ott a PÓTOLD A HIÁNYOSSÁGAIDAT fejezet, amivel könnyen, gyorsan behozható minden, múltból cipelt elmaradás.
A tananyagaink azt a segítséget nyújtják, hogy mindig van mihez nyúlni, bármilyen elakadás esetén.
Szívesen segítünk a Te gyermekednek is!
Mik voltak a feladatok a matematika felvételin 2024-ben? Mik a megoldások?