Azok, akiknek jobbak az adottságaik, azaz magasabb az intelligencia szintje?
Esetleg azok, akik jobban tudnak társas kapcsolatokat teremteni?
Vagy talán azok, akik jobban érzik magukat a suliban, esetleg azok, akiknek gazdagabbak a szüleik?
Amerikai kutatók vizsgálták ezt a kérdést, és kiderült, hogy EGYIK SEM garantálja a sikert!
A magasabb intelligencia szintű gyerekeknek jobb logikai és tanulási képességeik vannak, mégsem egyértelműen ők a sikeresek. Sőt, meglepő módon inkább fordított arányt tapasztaltak a kutatók. Mi ezt úgy mondanánk, hogy azok a gyerekek, akiknek túl könnyen megy, hajlamosak „ellazázni”, azaz félvállról venni a tanulást, ami hosszú távon visszaüt.
A tehetségesebb gyerek gyorsan megérti, amiről szó van az órán. LÁTSZÓLAG TUDJA az anyagot, ezért nem is foglalkozik vele. Azonban ez a „tudás” csupán a megértés szintje. Ahhoz, hogy HASZNÁLHATÓ TUDÁS legyen belőle, külön is foglalkozni kell vele, gyakorolni a feladatmegoldásokat.
ÉRETTSÉGIZŐKNÉL mértük, hogy akik 12.-ben félévkor megbuktak matekból, azok az érettségin legalább hármas osztályzatot kaptak. Ellenben akik megbuktak az érettségin, azok közül a legtöbben előző félév végén hármast kaptak.
Tanév végén PÓTVIZSGÁRA „ÍTÉLTEK” közül sokan hármas-négyes osztályzattal folytatták szeptemberben a matekot azok, akik tőlünk kértek segítséget a nyáron.
Tehát, aki egyszer megégeti magát, az komolyabban veszi a tanulást, és a kudarcból lábra állva könnyen lekörözheti a társait, amennyiben elhiszi magáról, hogy képes jobban is teljesíteni, és megfelelő szakmai segítséget kap.
Ahogy a példákból is látszik, KITARTÁS nélkül nincs siker. A kutatók is arra jutottak, hogy a KITARTÁS a sikeres diákok EGYETLEN közös vonása. A kitartás azt jelenti, hogy a gyerek napról-napra, hétről-hétre és hónapról-hónapra azon dolgozik, hogy eredményesebb legyen.
A jó hír, hogy a kitartás képessége, azaz a motiváltság FEJLESZTHETŐ.
A több, mint 10 ÉVE BEVÁLT tanulási módszerünkkel a Te gyermeked is visszanyeri a tanulási kedvét gyorsabban, mint gondolnád és a várható rontás helyett javítani fog.
Ezért hoztuk létre a Matek Oázist.
A „TITOK” az, hogy nem elég az érthető magyarázat:
A passzív befogadás helyett folyamatos AKTIVITÁS és SIKERÉLMÉNY kell a diákoknak,
amit a magyarázó „videók” interaktivitásával érünk el.
A TÜRELEM és a KEDVES BIZTATÁS pedig megteremti a „személyes”, motiváló kapcsolatot.
Lehetséges, hogy a Te gyermekednek indulásként szüksége van egy kis szülői biztatásra,
de a következő jól sikerült felmérő után már biztosan nem kell sokat noszogatni.:)
Ehhez kívánunk Nektek sok sikert!
Eredményes, jó matekozást kívánok!
Mik voltak a feladatok a matematika felvételin 2024-ben? Mik a megoldások?