Néhány héttel ezelőtt kértük a segítségeteket, hogy az online matek tanulással kapcsolatban válaszaitokkal elősegítsétek egy egyetemista lány diplomamunkájának sikerességét. A segítő szándékon túl természetesen számunkra is fontos volt, hiszen a dolgozat alapjául mi, vagyis a Matek Oázis tevékenysége, munkássága állt.
Hiszünk abban, hogy a matek könnyen és gyorsan tanulható...sőt akár még szerethető is lehet! Küldetésünk, hogy mindezt meg is mutassuk.
Segítségeteket ezúton is köszönjük!
Az alábbiakban örömmel osztjuk meg veletek azokat a trendeket, felismeréseket, amelyek a kérdőívre kapott válaszok kiértékeléséből származnak.
Külön öröm számunkra, hogy minden korosztály képviseltette magát és megosztotta velünk véleményét, tapasztalatát. A válaszok többsége a hölgyektől érkezett, ami talán nem is meglepő, mivel a nők szívesebben élnek új lehetőségekkel, akár az oktatásban is. Már a lányok is keresik és meg is találják a lehetőségeket, amik segítik őket a boldogulásban, a jövő kedvező alakításában. Szülőként pedig fontos számunkra, hogy gyermekeink számára egyszerűbbé és könnyebbé tegyük az életet, hogy a hétköznapi kihívásoknak meg tudjanak felelni.
Ahogy azt már tapasztalhattátok több fronton is igyekszünk felhívni a figyelmet arra, hogy videóink használatával nem csak a matektanulást szeretnénk megkönnyíteni, hanem a matekhoz való hozzáállást is igyekszünk pozitívabbá formálni. Hisszük, hogy a használható tudás magabiztossá tesz, így a folyamatos gyakorlás és rutin szerzés elűzi a negatív érzéseket és a matek már nem mumus tantárgyként kap szerepet, hanem egy klassz tárgyként, amelyben számtalan lehetőség rejlik.
Tudjuk, hogy nagy kihívás a mai rohanó világban lekötni a gyereket, pláne ha tanulásról van szó. Az elektronikus tanítási-tanulási folyamat a hagyományostól jelentősen eltérő forma és nem elhanyagolható a motivációra gyakorolt hatása. Ti, akik már használjátok a videókat, tudjátok és tapasztaltátok, hogy a kérdéseknek, a visszajelzéseknek, a figyelem fenntartásának pozitív hatása van a tanulási folyamatra. Sok esetben megtörténik, hogy a tanulás nem külső hatásra, hanem belső motivációra épül.
A válaszokat egybevetve az állapítható meg, hogy ez a fajta tanulási mód egyértelműen pozitív hatással van a diákok tanulási szokásaira, tanuláshoz való hozzáállására. (Ez mind a diákok, mind a tanárok és szülők magasan döntő többségének a véleménye).
Az összesített eredmény szerint a válaszadók kb. 80%-a úgy gondolta, hogy a Matek Oázisos tanulási forma egyértelműen javítja a tanulói teljesítményt (mindössze 3% szerint nem javul, a többiek nem tudták megítélni).
A diákok, tanárok és szülők is egyértelműen úgy vélik, hogy leginkább az összefüggések megértése válik könnyebbé, emellett a második helyen jelölték meg, hogy a program használata
A diákok inkább ezt az előnyét emelték ki (az összefüggések könnyebb megértése mellett.)
Érdekesség lehet még a belső motivációs tényezők alakulása. A matekkal általában az a fő probléma, hogy a diákok félnek tőle, mert különböző okokból kifolyólag nem úgy megy, ahogy mehetne. Ez pedig gátat képez. Ezen tanulási módszer arra (is) hivatott, hogy ezeket a negatív érzéseket eloszlassa és formáljon a diákok matekhoz való hozzáállásán.
A válaszok szerint a Matek Oázis tananyagok egyértelműen pozitívan hatnak a motivációra.
Az alábbi válaszok születtek azzal kapcsolatban, hogy mely belső és külső motivációs tényezők miatt tanulnak a tanulók szívesebben a Matek Oázisban.
Belső motivációs tényezők a válaszadók szerint fontossági sorrendben:
Külső motivációs tényezők a válaszadók szerinti fontossági sorrendben:
A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók a gyakorló és ellenőrző feladatokat jelölték meg a legtöbbször használt tartalomként saját maguk, illetve gyermekük részéről. A szülők és a tanárok esetében is ugyanez a válasz lett az első, de a diákok esetében a videók egy kicsivel népszerűbbnek bizonyultak.
Mi, itt a Matek Oázisban folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél inkább a felhasználói igényeknek megfelelő tartalmakat hozzunk létre. Hogy a diákok az igényeikhez alakítva, egyéni tempóban, bármikor hozzáférhetően, figyelemfelkeltő módon, visszacsatolással tudjuk átadni a tudást. Amivel – bízunk benne – hogy sikerül a diákokat barátságba hozni a matematikával.
Éppen ezért nagyon örülünk, és még egyszer köszönjük minden kedves diáknak, szülőnek és tanárnak a ránk fordított idejét!
További eredményes matekozást kívánunk!
Mik voltak a feladatok a matematika felvételin 2024-ben? Mik a megoldások?