️Sokan sírva jönnek ki a felvételi vizsgáról, szülők ki vannak akadva.. - halljuk sokszor.
Azt látnunk kell, hogy a jók közül kell kiválogatni a legjobbakat ( hogyha elég lenne az iskolai 5-ös, akkor a gyenge iskolákból jövő diákok lennének előnyben az erős iskolák tehetségeseivel szemben)
Ami igazságosabbá teszi, hogy egységes, és ez egyben jó hír is, hogy bárkinek fel lehet rá készülni, céltudatosan és kitartással. DE az iskolai tananyag nem elég hozzá.
Minél előbb, annál magabiztosabban tud felkészülni a gyermek a vizsgára. A véghajrában is lehet még bőven plusz pontokhoz való tudást gyűjteni (ezt tapasztalatból tudjuk), de aki nem szeret idegeskedni, az jobb, ha minél előbb kezdi.
Ahogy a La Fontaine meséből ismerjük, a kitartó teknősbéka megelőzi az elbizakodott nyulat. Ebben tudunk segíteni a Matek Oázisban a teknősbékáknak, ugyanakkor a nyulakat is biztatjuk, hogy ne bízzák el magukat, ők is készüljenek céltudatosan a felvételire.
Mi azt valljuk, hogy nem a felvételi feladatsorokkal érdemes kezdeni, hanem olyan alapozással, ami tematikusan végigmegy a típusfeladatokon, és felépíti azt a tudást, ami ezek megoldásához kell. Utána már lehet beleugrani a feladatsorokba, de ott is célszerű egy jó vezetés, mert a felvételi feladatsorok megoldásának két veszélye van:
Meggyőződésem, hogy egy jó felvételi felkészítőnek a legfontosabb feladata pont az önbizalom erősítése. Erre pedig legjobb a sikerélmény, meg kell tapasztalni a gyerkőcnek, hogy „igen, nekem ez megy!” A tréningünk során a programban rengeteg – megválaszolható - kérdést kap a gyermek, amivel nemcsak teszteli a tudását, hanem sok sikerélményt szerez. Így megerősödve mer majd nekiállni akár olyan példáknak is, amikkel még egyáltalán nem találkozott.
Itt is van egy jó hírünk: ez olyan képesség, ami így nagyobbaknál (8.-ban, de 6.-ban és 4.-ben is) igen gyorsan fejleszthető, persze gyakorlással. Nálunk pl. vannak képességfejszető játékok is erre a célra, de a felkészítő tréningben is külön gyúrunk erre.
És ez mind (az egész tréning) a neten elérhető, tehát olyan időbeosztással, ami a gyereknek jó. - így még kisebb energiabefektetést igényel.
Egyrészt fontos szerepe van a szülőnek, hogy ne tegyen túl nagy terhet a gyermekre, ne érezze - pláne egy izgulós gyerkőc - drámainak a helyzetet. Másrészt, ha valaki profivá gyakorolja magát, akkor a vizsgahelyzetben szinte automatikusan tud majd teljesíteni. És ha nem is tudja a legjobbat kihozni magából, lesz kellő önbizalma, és „tartaléka” a jó teljesítményre.
A gyerekeknek nehéz feldolgozni, akárhogy is, kudarcként élik meg, ami a későbbi iskolai eredményeikre is rossz hatással lehet. Rosszul hat a gyerekek önbizalmára, ezért is érdemes komolyan venni a felkészülést.
Szeretettel várunk egy alapos, célirányos felkészülésre!
...és még a kedvét sem rontja el a matek :)