Ezt a kérdést sokszor megkapjuk, azzal, hogy pl. a Pitagorasz tételre ugyan hol lesz szükségük majd az életben??
Mondhatja azt a szülő, hogy nem igazán foglalkozik a gyerek matekjegyeivel, neki sem ment, nem gond, lesz ami lesz, jó lesz a gyengébb eredmény is. Ezzel csak az a gond, hogy a labilis teljesítmény még több stresszel, még több kudarcélménnyel jár, ami a gyerek önbecsülését is rombolja. Sokkal harmonikusabban élik meg az iskolás éveket azok a diákok, akik stabil, jó eredményt tudnak elérni. (És a szüleik is :)
Már csak azért sem érdemes elengedni a matekot, mert bárki érhet el jó eredményeket, csak megfelelő segítség kell hozzá. Kár lenne hagyni évekig nyűglődni egy gyermeket, mikor van megoldás.
Érdemes külső segítséget igénybe venni – a szülő ne a gyerek tanára legyen, a gyermek nehezen is fogadja el sokszor, elfogy a türelme, stb..
Valóban, a Matek Oázisban egy olyan, online elérhető tananyagot találnak a gyermekek és a szülők, amivel bármikor lehet otthon tanulni, kéznél van, amikor szükség van segítségre.
Sok anyag szabadon elérhető, sőt van egy Matek Oázis TV-nk is, ahol minden nap más és más anyagot magyarázunk el, és be is tudja gyakorolni nálunk a gyermek, egy előre megadott műsorrend szerint.
Csak a teljes korlátlan hozzáférésért kérünk előfizetői díjat. Cserében viszont tényleg éjjel nappal rendelkezésére áll a családnak, a gyermeknek egy türelmes, kedves, tehetséges matektanár – valójában egy jól felépített, átgondolt oktatóprogram, ami elmagyarázza és vissza is kérdezi a matekot, begyakoroltatja.
13 éve mi is az érettségi felkészítéssel kezdtük (akkor még matekerettsegi.hu) honlappal, de azt láttuk, hogy... és végül meglepődve tapasztaltuk, hogy már kis elsősöknél kezdődik a probléma, mert nem tanulnak meg jól, magabiztosan számolni. 2.-ban a szorzásnál már elakadnak, és ott kezdődik az igazi lemaradás. Ezt pedig nagyon könnyű megelőzni a játékos oktatóprogramunkkal.
A legfontosabb, hogy az iskolai kudarcélményeket kell lecserélni sikerélményekre. A lépésenként felépülő tananyag és a folyamatos visszakérdezés az apró sikerélményeket adja, ez növeli a diákok önbizalmát, akik így már önállóan is neki mernek állni feladatoknak. Az az érzés, hogy „igen, én ezt meg tudom oldani!” -szárnyakat ad nekik Ebből aztán már következnek az igazán nagy sikerélmények, mikor 5-öst hoz haza az a gyerkőc, akinek addig csak 3-asra sikerült általában a dolgozata.
2020. november 2-án a Mex rádióban elhangzott beszélgetés hanganyagát itt tudod meghallgatni:
Mik voltak a feladatok a matematika felvételin 2024-ben? Mik a megoldások?