Matematika korrepetálás: mikor melyik a legjobb megoldás?

 

Téli Kihívás​​​​​​​

November 05 - Január 12.

"Matematika korrepetálásra mindig szükség lesz, amíg világ a világ." - mondta egyszer egy szeretett tanárom. De vajon miért jelentkezik ekkora igény a matematika korrepetálásra még ma is? Mi számít a legjobb matematika korrepetálásnak, mennyibe kerül egy óra egy magántanárnál, és melyik a legjobb online tréning?

A matematika okozza a legtöbb fejfájást diákoknak és a szülőknek egyaránt. Könnyű elveszíteni a fonalat. Elég egy pár napos hiányzás, de még akár egy órai elbámészkodás is. Ha kimarad egy logikai lépés (különösen, ha egy teljes tananyag), akkor minden következő lépés ingataggá válik.

Ráadásul az ismeretekre újra és újra szükség van. Pótolni kellene mindent, ami a suliban elhangzik, mert a matekban minden egymásra épül. Sajnos sok diáknak vannak régebbről hozott hiányosságai.

Nehéz a matematika

Emiatt "nem érti" sok gyerek a matematikát. Sokszor csak a jól felépített gondolati váz hiányzik, és az idő a begyakorlásukra. Néha azonban vissza kell menni az alapokhoz, különben nem lehet megérteni az épp aktuális anyagot.

A matekot önállóan, könyvekből megtanulni szinte lehetetlen.

Kell egy tanár vagy egy jó minőségű oktatóprogram, aki vagy ami elmagyarázza az összefüggéseket, és megfelelően be is gyakoroltatja. Ez az oka, hogy olyan sokszor merül fel az igény a matematika korrepetálásra.

Matematika korrepetálás: mikor van rá szükség?

Jó ha tudjuk, hogy a jó matek tudásra nem csak azért van szüksége a gyereknek, hogy jobb jegy kerüljön a bizonyítványba, vagy hogy könnyebb legyen továbbtanulni. A matematikára épül  az egész civilizációnk. Azontúl fejleszti a logikát, a problémamegoldó képességet, a gyors észjárás pedig az életben számos előnnyel, végeredményként gyakran több pénzzel is jár.

Két amerikai kutató (Ellen Peters és Pär Bjälkebring) kimutatta, hogy általánosságban akik jobban teljesítenek matematikából, azok több pénzt keresnek, és elégedettebbek az életükkel, mint akik kevésbé tehetségesek matekból.

Jól kereső állások és a jó matematika eredmény

A pénz a kutatások szerint is csak egy bizonyos pontig boldogít. Ellenben ez a vizsgálat bizonyítja, hogy a jövedelemből származó elégedettség erősen összefügg azzal is, hogy mennyire jó valaki matematikából.

Az iskolában nincs idő foglalkozni a lemaradókkal

A suliban nincs idő arra, hogy mindenki a saját tempójában haladhasson. Sok a tananyag, haladni kell, és sokszor a sorrenddel, a hangsúlyokkal is baj van. A tananyag rendszerint nem hagy érési időt azoknak, akik nem feltétlen gyengébbek, de lassabban tudják feldolgozni a rengeteg infót. Aki lemarad, elveszti a fonalat, és miután a matekban minden egymásra épül, esélye sincs újra felvenni.

A matematikát nem elég megérteni, alkalmazni is tudni kell a megszerzett tudást. Ha nem megy önállóan feladat megoldás, akkor itt az ideje segítséget kérni.

A matekos problémák meglepően korán kezdődnek

Sajnos az óvodának már nem feladata megtanítani számlálni a gyerekeket. Pedig úgy gondolom, hogy ez fontos lenne a számfogalom alakulása szempontjából. Amit óvodában nem mond ki a gyerek, az később már sokkal felszínesebben válik sajátjává.

Kisgyerek számol

Ugyanakkor vannak óvodás korú kisgyermekek, akik érdeklődnek a számok iránt, és megtanulnak önállóan számlálni. Így már első osztályba óriási különbségekkel kerülnek a gyerek. Mivel elsőben nincs osztályzás, így a szülő számára nem nyilvánvaló, ha lemarad  a gyermeke matekból.

2-3. osztályos számolási alapok

Az első osztályos számolási nehézségek 2. osztály első félév végére már a szülők számára is érzékelhető nehézségeket okoznak. Rengeteg szülő keres segítséget gyermekének 2. osztályban, elsősorban játékos formában a neten.

Sok kisdiák él meg kudarcokat a számolási alapoknál 2., 3. osztályban. Pedig jó időben érkező megfelelő segítség átsegíthetné az akadályokon.

Bemeneti évfolyamok (5. és 9. osztály)

Felméréseink szerint a diákok matematika átlaga évfolyamról évfolyamra romlik. A legszembetűnőbben 5. és 9. osztályban rontanak a gyerekek matekból. Ennek részben az az oka, hogy ugrásszerűen nőnek az elvárások alsó tagozatból felső tagozatba, illetve az általános iskolából középiskolába való átlépéskor. Fokozódik a tempó és az új tanárt is meg kell szokni. Ezért:

5. és 9. osztályban, valamint iskolaváltáskor megelőző jelleggel is érdemes gondoskodni a matek segítségről.

Sokan vizsgák előtt igénylik a korrepetálást

Tipikusan érettségi előtt vagy a 4., 6., és 8. osztályos gimnáziumi felvételi előtt. Ezek a vizsgák komoly próbatételt jelentenek még a jó matekosoknak is. Nem ajánlatos az utolsó pillanatra hagyni a segítségkérést, de soha nem késő javítani a helyzeten!

Gimnáziumi felvételi (4., 6. és 8. osztályban)

Érdemes már előző évben kezdeni a felkészülést (3., 5. és 7. osztályban), mert a gimnáziumi matematika felvételire jelentkezőknek speciális vizsga felkészítésre van szüksége. Még a jó matekosoknak is. A felvételi feladatok ugyanis jelentősen különböznek a suliban megszokott feladatoktól: komplexebbek, logikus gondolkodást igényelnek. Nagyon sok a feladat 45 percre, egész más, mint egy iskolai dolgozat.

Nehezíti a középiskolai felvételit, hogy szokatlan környezetben, lényegében versenyhelyzetben, a pillanatnyi tudás és lelkiállapot is hat az eredményre. Ezért előbb fel kell építeni azt a tudást, ami a típusfeladatok megoldásához kell, azaz biztosan alapokat kell teremteni. Mivel számológépet nem lehet használni a vizsgán, ezért az alapműveletekkel való számolást készségszintre kell fejleszteni. Ki kell alakítani a feladatmegoldó rutint, hogy gyorsan, szinte "gondolkodás nélkül" az adott időn belül sikerüljön megoldani a feladatokat.

 

Téli Kihívás​​​​​​​

November 05 - Január 12.

Középszintű matematika érettségi

A 12. osztályos diákok többségét sokkolja, hogy a tanév végén a teljes középiskolai matematika tanulmányukról számot kell adjanak az érettségi vizsgán. Az érettségin kiderül, hogy a megszerzett tudás mennyire használható, azaz képesek--e megoldani gyorsan és helyesen egyszerűbb és összetettebb feladatokat.

A legtöbben a korábbi évek érettségi feladatsorainak átnézésével készülnek. Ez több, mint a semmi, és ismétlésnek jó, ugyanúgy, ahogy a youtube videók nézegetése. Azonban, ha valakinek vannak komolyabb hiányosságai, vagy jó jegyet akar, annak azt javasoljuk, hogy vegyen igénybe magántanári segítséget, vagy használjon interaktív oktató programot. Egy jó érettségi felkészítés a következő 3 lépésből áll:

  1. Az érettségi témakörökhöz kapcsolódó ismeretek befoltozása, megszilárdítása
  2. Feladat megoldás gyakorlás interaktívan
  3. Felkészülés a vizsgahelyzetre, hogy a vizsgadrukk ellenére is a maximális eredményt lehessen elérni.

A célirányos, alapos érettségi felkészítésre irányítja a figyelmet a következő statisztikai megfigyelésünk is: A 11. osztály után pótvizsgát tett diákok átlagosan jobb eredménnyel érettégiznek, mint a 11. tanévet matematika kettessel záró tanulók. Ez utóbbiak közül kerülnek ki zömében azok, akinek nem sikerül a matek érettségi.

Emelt szintű matematika érettségi

A felsőoktatási felvételi eljárás 2020 óta emelt szintű érettségihez köti felvételt. A matematika a legtöbb képzési területen választható. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a felvételizők igyekeznek kerülni a matematikát, és inkább könnyebb tantárgyakat választanak, amivel könnyebb sok felvételi pontot gyűjteni.

Diploma osztó

Egyes szakterületeken azonban kötelező emelt szintű matematika érettségi:egyes közgazdasági szakokon, informatika képzési területen és minden műszaki képzési területen

Leendő mérnökök, informatikusok, és egyes közgazdász képzésekre jelentkező 11-12. osztályos diákok számára különösen ajánlott az emelt szintű érettségi felkészítés. Nem csak a felvételi ponthatár elérése miatt, hanem azért is, mert sokan a matematika (analízis) vizsgákon "véreznek el" az egyetem első egy-két félévében. Érdemes tehát stabil alapokkal, felkészülten nekivágni a felsőfokú tanulmányaiknak.

Ugyanakkor hiány van a megfelelően felkészült magántanárokból. A hatalmas tanárhiány miatt sok iskolában a helyettesítések megoldása is komoly gondot jelent. Leginkább talán a matektanár hiánytól szenved az oktatás. Az emelt szintű érettségi felkészítésre különösen nehéz jó magántanárt találni, hiszen sokkal komplexebb odafigyelést igényel tanárnak és diáknak is egyaránt. Azon kevés felkészítő tanárnál, akikhez jó szívvel küldheti a szülő a gyermekét, bizony sorban állás van.

Megrendítő esetet olvashatunk egy szülőknek szóló online magazinban. Egy édesanya aggódik érettségiző gyermeke alapos felkészülésének hiánya miatt. Elmondása szerint november óta nincs matematika tanára a gyerekeknek. Sajnos nem talál az iskola elég jó megoldást ahhoz, hogy kellően felkészítsék az osztályban azokat, akik emelt szintű érettségire készülnek.

Az igazgató minden tőle telhetőt megtesz, de a frissen végzett matektanárok nagy része az egyetemről kilépve már nem a pedagógusi pályán helyezkednek el. Az édesanya az idő szűke, és a kilátástalan helyzet miatt magántanárt keresett gyermekének. Nem volt olyan egyszerű emelt érettségire felkészítő tanárt sem találni. Szerencsére találtak egy remek felkészítőt, aki másfél óráért 7.000 Ft-ot kér. Ez egy hónapban 28.000 Ft,  és ez még nem is számít drágának.

Felzárkóztatás

A matematika önmagára építkező tantárgy. Azaz amit korábban megtanultunk, az később is újra és újra előjön. Ha valami kimarad pl. hiányzás miatt, vagy egyszerűen csak homályos marad, akkor az később egyre nagyobb gondot okoz az új ismeretek megértésében. Azaz egy kimaradás az évek során kis hógolyóból hógörgeteggé tud válni, tovább rombolva a tanulási motivációt. Hogyan lehet ezt időben kivédeni?

Otthon tanulás

Nem szükséges ehhez folyamatosan magántanárhoz járni.

Jó megoldás, ha kéznél van egy interaktív oktatóprogram, ami segít hiányzás esetén, és segít túllépni egy-egy megértési nehézségen.

A korábbi elmaradások meglepően gyorsan pótolhatók

Sok szülő és diák gondolja, hogy a korábbi évek matematika elmaradásait már nem, vagy csak nagyon nehezen lehet behozni. Az igazság az, hogy meglepően könnyű pótolni. Megfelelő segítséggel már egy-két hétvége elég a lényeges elmaradások pótlására!

Egyrészt nem kell mindent egyszerre pótolni. Elég csak azt, ami az adott évfolyam tananyagához szükséges. Másrészt egy év alatt is sokat fejlődnek a gyerekek, fejlődik a gondolkodásuk, absztrakciós képességük, ezért sokkal gyorsabban megértik és megtanulják a korábbi anyagot, mint amikor korábban vették.

 

Téli Kihívás​​​​​​​

November 05 - Január 12.

Matematika pótvizsga

A tanév végi bukás kellemetlen, mert nyáron intenzíven matekozni kell. Azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy a gyermek reménytelen lenne matekból. Szülőként figyeljünk arra, hogy ne kezdjük el hibáztatni az iskolát és a matematika tanárt. Ez csak tovább rontja a gyermek motivációját. Inkább biztassuk, és lássuk meg a lehetőséget arra, hogy a gyerek végre megkapaszkodhat matekból, és a nyári plusz munkával bepótolhatja a nyilvánvalóan súlyos hiányosságait. Azonban ez csak megfelelő szakmai segítséggel működhet, ami lehet magántanár, vagy interaktív oktatóprogram is.

Matematika pótvizsga felkészítés

A pótvizsgán sok iskolában nem szokás hármasnál jobb osztályzatot adni, de ez nem szabály. Van ahol a pótvizsgán nyújtott teljesítményt osztályozzák, ami szerintem sokkal emberségesebb. Volt már olyan tanítványunk, aki a tanév végi bukás után az oktatóprogramunkkal készült, és a pótvizsgán ötöst kapott! Sőt, a következő évben is stabilan tudta hozni a matek ötöst.

Nyári gyakorlás

Nyáron az előző tanévben kemény munkával megszerzett tudás egy része elveszik. Különösen az, ami eredetileg sem tisztult ki teljesen. Szeptemberben ezekről a repedezett alapokról kell induljon a gyermek, ami egyik oka lehet a következő évi gyengébb matek jegyeknek. A nyár a pihenésről szól, ami nem kell hogy azonos legyen az agytekervények teljes berozsdásodásával. Bőven marad idő a pihenésre egy kis agyfényesítő matekozás mellett is. 

Mi azt szoktuk javasolni, hogy évzáró után legyen 2 hét gyakorlásmentes szünet. Azután heti szinten elő lehet venni a matekot, ettől még bőven marad idő pihenésre, kikapcsolódásra. Jó, ha a gyakorlás játékos formában történik. Nyáron van bőségesen idő a hiányosságok pótlására is, a homályos témakörök kitisztázására is. Tanévkezdés előtti egy hétben már intenzívebb bemelegítést is lehet végezni, hogy ne legyen túl sokkoló a tanévkezdés.

Miért fontos, hogy időben szerezzünk matematika korrepetálásra megoldást?

Szomorú olyan felnőttel találkozni, aki azért nem találja helyét a világban, mert az iskolai matekos kudarcok miatt nem olyan szakmát választott, amit szívesen végezne. Például műszaki érdeklődése ellenére "jobb híján" humán irányba tanult tovább.

Előbb utóbb bekövetkezik, hogy valamit nem ért a gyermek, kudarcélményei lesznek. Csökken a tanulási motivációja, azaz egyre kevésbé van a kedve a matekozáshoz, ami újabb kudarcot szül. Ez az elején még nem tűnik problémának, de kialakul egy ördögi kör, amiből egyetlen módon lehet kiszállni:

Az iskolai kudarcélményeket minél előbb sikerélményekre kell cserélni. 

Sikerélmény

Egy jó korrepetálás, vagy online tréning tehát nem csak a korábbi hiányosságokat foltozza be, és nemcsak használható tudást ad, hanem sikerélményeken keresztül gondoskodik arról, hogy a korábbi kudarcok felülíródjanak. Így növekszik a gyermek önbizalma matekból, és egyre jobb kedvvel áll neki a tanulásnak.

Matek korrepetálás árak: mennyibe kerül a matematika korrepetálás?

A matematika korrepetálás díja az 1.500 Ft és az egészen extrém 25.900 Ft között változik. Az átlag óradíj folyamatosan emelkedik. A csoportos korrepetálás díja alacsonyabb, míg egyéni különóráért többet kell fizetni. Az óradíjak az oktató felkészültségének, képzettségi szintjének megfelelően igazodnak, ahol a képzettség a megszerzett diplomák és a pályán eltöltött évek alapján mérhető. Jellemezően alacsonyabb a matek korrepetálás ára, ha magántanár "csak" általános iskolai felkészítést vállal.

Minél magasabb végzettséggel rendelkező tanárt választunk, annál magasabb díjra számíthatunk. Egy tapasztalt középiskolai tanár óradíja több, mint a duplája is lehet egy egyetemista korrepetitor óradíjának. Vannak olyan tanárok, akik a gyerekek különleges igényeire szakosodtak, és vannak akik tehetséggondozást is vállalnak.

Matematika korrepetálás

Mitől függ az árszabás? Van-e különbség a vidéki és a városi árak között?  

A földrajzi elhelyezkedés az egyik legfontosabb tényező, ami a matematika korrepetálás árát befolyásolja. Budapesten, illetve a nagyvárosokban korrepetáló matektanár díjai jóval magasabbak. A piaci hatás működik abban is, hogy a felkészítő tanárok a környezetükben levő többi korrepetáló tanár díjszabásához igazítják az óradíjaikat.

Budapest

(Az óradíjakat 60 percre átszámolva 81 budapesti magántanár 2022. márciusi internetes hirdetése alapján elemeztük) 

Átlag 5.100 Ft
Jellemző óradíjak (Q1-Q3)    3.500 - 6.000 Ft
Minimum 1.800 Ft
Maximum 25.900 Ft

A legtöbb regisztrált matematika magántanár Budapesten található, itt a legmagasabbak az óradíjak, és oktatóprogrammal történő interaktív felkészítésre (Matek Oázis) is a fővárosból és az azt körülvevő agglomerációból jelentkezik a legnagyobb igény.

Vidék

A vidéki korrepetáló matematika tanároknak jellemzően ismertség alapján "telnek be" az órái, így lényegesen kevesebb adat áll rendelkezésre az interneten. Statisztikai elemzések nem is végezhetők, csupán körülbelüli átlag adható:  

Pécs 3.500 Ft
Szeged 5.000 Ft
Eger 3.500 Ft
Nagykanizsa      3.000 Ft

Milyen online megoldások vannak matematika korrepetálásra?

A digitális távoktatás idején sok szülő keserűen tapasztalta, hogy mennyire nem egyszerű matekból segíteni a gyereknek. Bizonyos szint után a már megkopott matek emlékek nem nagy segítség a gyerekeknek. Illetve a szülő-gyermek kapcsolatnak sem tesz jót, ha a szülő a tanár. Ráadásul a szülőtől a gyerek szemében nem elég hiteles, így gyakran a magyarázatot sem fogadja el. Valljuk be, kényelmesebb is, ha egyéb online segítséget talál a szülő a gyereknek. De az óriási kínálatban mit tekinthetünk elfogadható, jó matek korrepetálásnak?

A pandémia felgyorsította a digitalizációt a matek korrepetálásban is. Ma már sok magántanár vállal táv-korrepetálást. Az online oktató videók és oktatóprogramok, valamint egyéb oktatási anyagok is gombamód megszaporodtak. Ez egyrészt örvendetes, másrészt nem egyszerű szétválasztani a valódi segítséget a "jópofa", de nem feltétlen célravezető matek programoktól.

Ingyenes cikkek, internetes segédanyagok

Rengeteg cikket, szépen levezetett megoldást találhatunk az interneten, minden témakörben. Ezek az írások sok hasznos információt tartalmaznak, könnyű rájuk keresni, és egyszerű kérdésekre gyors választ kaphatunk. Azonban ezek inkább segédanyagként használhatók. Nem tanulásra valók, mert ahogy könyvből nem lehet megtanulni a matekot, úgy írott internetes anyagokból sem.

Ingyenes youtube-videók

A digitális távoktatás alatt sok lelkes matematika tanár kezdett el youtube videó készítéssel foglalkozni. Számos ingyenes ezek közül. A videók az írott anyagokhoz képest lényegesen élményszerűbbek. A diák megkeresheti azt a témakört, ami érdekli, megnézheti a saját tempójában, megállíthatja, és visszatekerheti arra a részre, amit nem teljesen értett. Ami ezekből hiányzik, az a visszakérdezés, azaz az interaktivitás.

A jól elkészített videók a „de klassz, ezt már értem!” nagyszerű érzését keltik. Ez nagyszerű, hiszen a sikerélmény a legfontosabb motiváció.  Azonban tanulásmódszertanilag ezek a tananyagok egyoldalú közlést jelentenek. A diák passzív befogadó, ezért nem kerül a hosszútávú memóriába a tudás, másrészt a megértés felszínes marad, harmadrészt nem aktiválódik a megértett anyag. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a tanulás után a feladatokkal nehezen tud boldogulni a gyerek az órán vagy a dolgozatban.

Léteznek olyan megoldások is a neten, ahol a videó tartalmakat játékok, tesztek követik. Azonban, ha a felszínes megértés miatt nincsenek meg a gyakorláshoz szükséges stabil alapok, akkor a diák csak esetlegesen tud jó választ adni, ami egy játékban, tesztben nem gond, de a dolgozatnál már problémát okoz.

Oktatóprogramok

Az online oktatóprogramok többnyire fizetősek. Többségében interaktivitás nélküli magyarázó leckéket tartalmaznak, amit feladatmegoldó tesztek, vagy játékos feladatok követnek. Tehát a youtube videókhoz hasonlóan itt  is egy egyirányú közlést követi a gyakorlás. A diák ebben az esetben is passzív befogadó, így a tudása sem lesz elég stabil. A gyakorláskor esetlegesek lesznek a jó válaszai, ami nem adja meg neki a kellő magabiztosságot.

Összefoglalva elmondható, hogy az interaktivitás nélküli oktató anyagok a tanulás során segédanyagként használhatók. Önálló tanulásra azonban csak korlátozottan alkalmasak, mert memorizálás és megértés szempontjából sem érik el azt a hatékonyságot, mint amit visszakérdezéses módszerrel tanító interaktív oktatató program.

 

Téli Kihívás​​​​​​​

November 05 - Január 12.

Interaktív oktatóprogram

Az interaktív oktatás lényege, hogy magyarázat közben kérdésekre válaszol a diák. A gyerek aktív részese a tanulási folyamatnak. A magyarázat könnyen megérthető kis gondolati lépésekből épül fel, amihez kapcsolódóan állandóan visszakérdezünk.

A visszakérdezéseknek sokkal nagyobb a jelentősége, mint elsőre gondolnánk.Tudományos kutatások bizonyítják, hogy az emberi agy így tud a leghatékonyabban tanulni, és még tanuláspszichológiailag is számos előnye van. (Racsmány Mihály, a BME Kognitív Tudományi Tanszékének kutatója és munkacsoportja hasonlította össze a különböző tanulási módszerek hatékonyságát.)

Az emberiség ősi tudása, hogy aktív részvétellel lehet a legjobban tanulni. Az ókori Kínában ezt tömören így jegyezték le:

Hallom - elfelejtem. Látom - emlékszem. Csinálom - megértem.

Hszün-ce - ókori konfuciánus filozófus

Az interaktív tanulás előnyei

Amennyiben helyesen használja egy diák az interaktív tananyagokat, akkor a következő fejlődésre számíthat:

1


A tanultak rögzülnek a hosszútávú emlékezetben

2


Valódi megértést eredményez rövid időn belül

3


Sikerélmény a kis kérdésekre adott helyes válaszok nyomán és javuló osztályzatok hatására

3


Felülíródnak a korábbi kudarcélmények

4


Javul a tanulási motiváció

5


Jobbak lesznek a matematika osztályzatok

6


Javul a gyerek saját képességeibe vetett hite, nő az önbizalma

Önbizalom az iskolában

Hogyan kell helyesen használni az interaktív tananyagokat?

Az interaktív tananyag akkor jönnek elő az előnyei, ha valóban aktívan használja a diák. Ha csak "mozizik"", azaz a program közben feltett kérdéseken nem gondolkozik el, csak betippeli a választ, akkor nem lesz hatékonyabb, mint egy youtube videó.

Lényeges , hogy ezek a tananyagok jól fel vannak építve, azaz aki hagyja vezetni magát, az lépésről-lépésre eljut a kívánt tudásig. Ehhez a leckéken sorban haladva kell lépkedni az egyes témakörökön belül. A Matek Oázisban ezért jutalmak is járnak: csillagok kupák, koronák, amik a dicsőségfalon megtekinthetők. Ezzel is ösztönözzük a diákokat a módszeres tanulásra.

A tanulás során megszerzett sikerélmények meghozzák a motivációt. Azonban a kezdeti lépésekhez szükség lehet a szülő biztatására is, hogy kezdje el a gyermek használni az anyagokat. Kezdje az első leckével abból a témakörből, amit éppen vesznek a suliban. Ha sorban végig tanulja az adott témakör leckéit (érdemben válaszolva a feltett kérdésekre) akkor a következő dolgozata biztosan jól fog sikerülni.

A Matek Oázis programmal a szülői vagy tanári kontroll helyett a saját magáért vállalt felelősséget igyekszünk kialakítani a diákokban. Azonban időnként ellenőrzési pontokat be tud iktatni a szülő. Ebben a tanulási napló van segítségére, amiben pontosan láthatja, hogy mikor, mennyit, milyen eredménnyel használta a tananyagokat a gyermeke.

Anya és gyerekek online tanulénak

15 év tapasztalata  az interaktív tanulással

A Matek Oázis oktató interaktív programot  2007 óta fejlesztjük. A prémium minőségű interaktív tananyagok készítése rendkívül munkaigényes, nehéz "műfaj". Ezért a Matek Oázis továbbra is egyedülálló különlegességnek számít. A visszajelzések rendkívül pozitívak, szülők részéről, és tanárok részéről egyaránt. Több, mint 300 ezeren regisztráltak már a honlapon. 4400 matematika tanár és tanító használja a tananyagokat órai felkészüléshez és a tanórákon is.

Heti TOP videók INGYENES tananyagok KÓDOLATLAN hétvégék Tanulási TIPPEK KÜLÖNLEGES ajánlatok

380 ingyenes tananyag!

 

Nem csak matematikából

A Matek Oázis interaktív leckéit Interaktív "videóknak" nevezzük, mert ugyanúgy lejátszógombokkal vezérelhetők, mint egy átlagos videó. Mára már a teljes matematika tananyagot feldolgoztuk interaktív formában 1. osztálytól az érettségiig . Ezen túl más tantárgyakra is készültek tananyagok (fizika, kémia, történelem).

A Matek Oázis izgalmas kísérlete a nyelvtanítás interaktív módszerekkel. Ez részben megegyezik a matematikánál bevált módszerekkel, viszont a módszertan kiegészült dr. Gyarmathy Éva Prima díjas pszichológus nyelvtanításra vonatkozó tanuláspszichológiai módszertanával. Jelenleg angol és horvát nyelvet tanulhatnak az érdeklődők az Oázisban.

 

Téli Kihívás​​​​​​​

November 05 - Január 12.

Mi az előnye az online e-learningnek a hagyományos korrepetálással szemben?

Régen csak a magántanár létezett megoldásként, ha baj volt a matematika osztályzatokkal.  A legtöbb szülő még ma is ezt a megoldást választja. A személyességnek megvannak az előnyei, , de nem árt tudni, hogy a magántanáros megoldásnak vannak hátrányai, sőt még egy veszélyre is szeretnénk felhívni a figyelmet. Mi lehet a probléma?

Látszólag érti a gyerek amíg ott van a tanárnál, viszont előfordul, hogy mégsem tudja alkalmazni, nem sikerülnek a dolgozatok. A magántanár nincs ott vele a másnapi dolgozat előtt, hogy elmagyarázza azt, ami még hirtelen kérdésként merül fel, és nincs ott, hogy  együtt gyakoroljanak. Ezzel szemben az interaktív oktatóprogram mindig kéznél van.

Sok gyereknek kellemetlen szemtől-szembe leülni egy tanárral. A korrepetálás a nem-szeretem-az-iskolát érzést hozhatja elő, és stresszt okoz. A stressz pedig bizonyítottan gátolja az agyban a logikus gondolkodás területét. Ezzel szemben a számítógép előtt nagyon is komfortosan érzik magukat a gyerekek. Könnyebben, fesztelenebbül tudnak tanulni.

Sok diák azt szereti a programmal való tanulásban, hogy nem "égő" visszakérdezni, nem kell félni az esetleges hibázástól. Illetve sokkal változatosabb, színesebb az interaktív videó, mint mikor a tanár papíron-ceruzával, tollal magyaráz. Az előre nagyon alaposan átgondolt kérdések biztosítják a diákoknak a sikerélményt és a fejlődést is, ezért aki rákap, utána már szívesen csinálja magától is, mert a sikerélmény a legjobb motiváció.

Ma már sok tanár online korrepetálást is vállal, amivel sok logisztikázást meg lehet spórolni. Azonban az időbeni kötöttség megmarad, hiszen továbbra is alkalmazkodni kell a megbeszélt időponthoz. Ezzel szemben az oktatóprogram a nap 24 órájában rendelkezésre áll a hét minden napján, ha kell még hétvégén is. Otthonról, kényelmesen, és sok esetben még jobban is meg tudjuk tanulni azt, amit szeretnénk.

Átteszi a felelősséget a magántanárra

Ha magántanárhoz jár a gyermek, könnyen átteszi a magántanárra a felelősséget: "Majd a magántanárnál megcsinálom a házit, majd ott megértem". Ez  azt eredményezi, hogy még kevesebb önálló erőfeszítést fog beletenni a tanulásba, leszoktatjuk az önálló felelősség vállalásról.

Miért járunk jól, ha ingyenes online anyagok helyett prémium kategóriás matematika korrepetálásra fizetünk be?

Prémium kategóriás online oktatásnak interaktivitáson túl más fontos ismérvei is vannak. Fontos a szakmai felkészültség, hogy szépen logikusan felépítsük a magyarázatot, felismerjük, hogy hol vannak hiányosságok a korábbi tudásanyagban, és végül is strukturált tudást segítsünk felépíteni a gyerek fejében.

Az érzelmi motiváció a Matek Oázis interaktív videóknak is a legfontosabb "titkos összetevője". Mindez azonban nem lenne elég, ha videóinkon nem próbálnánk pl. felkelteni a kíváncsiságot, nem vinnénk bele érzéseket, színeket, nem biztatnánk rendszeresen a gyerekeket. Elismerés mellett együttérzést is kapnak a diákok, és ez sokszor még fontosabb. Igyekszünk kedvesen, szeretetteljesen szólni hozzájuk, motiválni őket a gondolkodásra, a problémamegoldásra.

Minden tudnivalót egyszerűen, érthetően magyarázunk el, minden témakört az alapoktól építünk fel, emészthető, kis lépésekben. Bármikor meg lehet állni, akár újra meghallgatni egy gondolatot. Különlegessége a tananyagoknak, hogy állandóan visszakérdezünk, így tuti, hogy gyermeked is mindent érteni fog, és folyamatosan sikerélménye lesz. Először a videókkal, aztán pedig az iskolában is.


Mi azt szeretnénk, ha egy gyermek sem kallódna el, ha senkinek nem kellene lemondania az álmairól azért, mert nem megy jól a matek! Nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy 5-öst érjen el!

Összefoglalva

Matematika korrepetálásra továbbra is nagy az igény Magyarországon. Kiemelkedő a kereslet Budapesten, ahol az árak is a legmagasabbak. Egy 60 perces matematika korrepetálás átlagosan 5.100 Ft-ba kerül a szülőknek, ami havi 20-45 ezer forint kiadást jelent.

Számos lehetőség elérhető már a neten, ám legtöbbjük vagy csak magyaráz, vagy csak gyakoroltat, vagy legalábbis a kettőt szétválasztja. Ennél sokkal hatékonyabb, ha bevonjuk a gyereket az „együtt-gondolkodásba”. Így részben maga fedezheti fel a logikai lépéseket, sokkal több örömöt él meg ezzel, mintha készen kapná, és sokkal mélyebben is ragad meg az agyában a tanulni-való.

Kutatások is bizonyítják már, hogy az un. „teszteléses (interaktív) tanulás” a leggyorsabb, legeredményesebb. Azaz rövid magyarázatok után kérdéseket kell feltenni a diáknak, hogy kicsit törnie kelljen a fejét azokon, amiket épp megtanult. A Matek Oázisban is így tanítjuk a gyerekeket: a kérdések nemcsak a kontrollt, és a mélyebb tanulást segítik, hanem ha ezek jól vannak összeállítva, a folyamatos sikerélményt is biztosítják a gyerkőcnek. Így elég gyorsan felül tudják írni a sok matekos kudarcot, ami fontos feladata egy jó oktatóprogramnak.

Kattints ide a Matek Oázis interaktív tananyagokhoz

 

B.B.Bea
B.B.Bea
A szerethető matektanulás szakértője, matektanár
 

Téli Kihívás​​​​​​​

November 05 - Január 12.